[مبارزه اصحاب امام و شهادت آنان و ...]
کشکول ماه نشان
جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 6:33 ::  نويسنده : عبدالله

گواهى دهيد كه من نخستين كسى بودم كه تير رها كردم، بدنبال او لشكرش تيرها را رها كردند و بميدان آمده مبارز خواستند، در اين هنگام يسار غلام زياد بن ابى سفيان بميدان آمده، عبد اللَّه بن عمير (از لشكر امام عليه السّلام) بجنگ او بيرون آمد، يسار گفت تو كيستى؟ نژاد خويش را براى او گفت، يسار گفت: من تو را نمي ‏شناسم بايد زهير بن قين يا حبيب بن مظاهر بجنگ من آيد، عبد اللَّه بن عمير گفت: اى پسر زن بد كاره تو بچنان مرتبه نرسيده‏ اى كه هر كه را تو خواهى بجنگت آيد، سپس حمله سختى بر او افكند و او را بخاك انداخت وهمچنان كه سرگرم زدن بود سالم غلام ابن زياد (بكمك يسار آمده) و بر عبد اللَّه حمله افكند، ياران حسين عليه السّلام فرياد زدند: (خويشتن را واپاى) كه اين غلام زر خريد كار را بر تو سخت نگيرد؟ عبد اللَّه چون سرگرم كار خود بود آمدن او را نفهميد تا آنگاه كه بر سر او رسيد و شمشيرى حواله عبد اللَّه كرد، عبد اللَّه دست چپ را سپر كرد و در نتيجه انگشتان او را پراند، ولى بدان زخم اعتنائى نكرده با شمشير بسالم حمله كرد و او را نيز بكشت و پس از كشتن آن دو رجز ميخواند و ميگفت:
اگر مرا نشناسيد من از نژاد كلب هستم، و همانا من مردى استوار و خشمناكم.
در هنگام پيش آمدهاى ناگوار سست و ناتوان نيستم.
عمرو بن حجاج با لشكريانش بميمنه لشكر حسين عليه السّلام حمله افكند، و چون بياران آن حضرت نزديك شدند آنان سر زانو نشسته و نيزه‏هاى خود را بسوى ايشان دراز كردند اسبان لشكر عمرو كه چنين ديدند پيش نرفته و چون خواستند واپس روند ياران حسين عليه السّلام آنان را تير باران كرده و گروهى از ايشان را بدان وسيله بزمين افكنده و گروهى را زخمى كردند، مردى از بنى تميم بنام عبد اللَّه بن خوزة (از لشكر عمر بن سعد) بيرون آمده و جلوى لشكر حسين عليه السلام آمد، مردمان فرياد كردند: مادرت بعزايت بنشيند كجا ميروى؟ گفت: من بسوى پروردگارى مهربان و شفيعى كه شفاعتش پذيرفته است ميروم؟ حسين (ع) بياران خود فرمود: اين مرد كيست؟ گفتند: پسر خوزه تميمى است، حضرت گفت: بار خدايا او را بآتش بكش، پس اسب آن مرد سركشى و چموشى كرده و در راه آبى باريك آمد و آن مرد از اسب در افتاد،و پاى چپش در ركاب گير كرده و پاى راستش بهوا رفت، مسلم بن عوسجة پيش آمد و پاى راستش را با شمشير بزد و اسب بهمان حال شروع بدويدن كرد و سر آن مرد را بهر سنگ و كلوخى ميكوبيد تا بدوزخ رهسپار شد و خداوند بي درنگ او را بآتش دوزخ فرستاد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 546
بازدید کل : 61017
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1